Λειτουργία Υγραεριοκίνησης

Το Υγραέριο κίνησης LPG αποθηκεύεται σε υγρή μορφή (υγρή φάση), σε υψηλή πίεση, στην ειδική δεξαμενή, η οποία εγκαθίσταται στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου. Από εκεί, το καύσιμο οδηγείται μέσω ειδικού σωλήνα, στο ρυθμιστή πίεσης του συστήματος/εξαεριωτή, ο οποίος τοποθετείται στο χώρο του κινητήρα.

Το εξάρτημα αυτό, που είναι γνωστό κι ως «πνεύμονας», υποβιβάζει την πίεση του καυσίμου, ενώ παράλληλα, συνδεδεμένο με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα (ζεστό νερό), αναλαμβάνει την αεριοποίηση του υγραερίου (πέρασμα σε αέρια φάση). Στη συνέχεια, το αέριο πια καύσιμο, οδηγούμενο από σωλήνα, περνάει μέσα από φίλτρο, κι από εκεί στη «μπεκιέρα».

Η μετατροπή υγραεριοκίνησης ολοκληρώνεται με λεπτομερή ρύθμιση του εγκεφάλου του υγραερίου που συνοδεύει το κιτ. Θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε το θέμα του εγκεφάλου.
Τα κιτ υγραεριοκίνησης συνοδεύονται από έναν «άγραφο» εγκέφαλο δηλαδή χωρίς δεδομένα. Ο εγκαταστάτης καλείται να τον «γεμίσει» με δεδομένα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κάθε κινητήρα.Η τεχνογνωσία στη ρύθμιση του εγκεφάλου που έχουμε, προέρχεται από το τμήμα αναβαθμίσεων ιπποδύναμης SP Power Παζαρόπουλος και πραγματοποιείται με μηχανήματα (αναλυτές καύσης κλπ) σε όλες τις συνθήκες στροφών και φορτίου κινητήρα κι όχι μόνο στο ρελαντί -όπως δυστυχώς επιμένουν κάποιοι στην Ελλάδα.

Η εναλλαγή καυσίμου / υγραερίου γίνεται είτε αυτόματα, είτε σύμφωνα με τη βούληση του οδηγού. Ωστόσο, για να διασφαλιστεί η αέρια φάση στο καύσιμο, η εκκίνηση του κινητήρα, γίνεται πάντα με τη βενζίνη, ώστε να επιτύχει ο πνεύμονας την απαραίτητη προθέρμανση του υγραερίου.

Όσον αφορά την τοποθέτηση του κιτ υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητο τηρούμε αυστηρά όλους τους κανόνες ασφαλείας και προσέχουμε που και πως θα μπει το κάθε κομμάτι του κιτ. Τα πάντα έχουν σημασία. Όλη η ομάδα των ανθρώπων που εμπλέκονται, είναι χρόνια στο χώρο του αυτοκινήτου, είναι εκπαιδευμένοι, γνωρίζουν, αγαπάνε και σέβονται τα αυτοκίνητα

Διατηρώντας βεβαίως τον σεβασμό μας για το περιβάλλον, θα πρέπει να επισημάνουμε πως η υγραεριοκίνηση είναι οικολογική και το υγραέριο κατατάσσεται στα πιο καθαρά καύσιμα ενώ παράλληλα παρέχει πολύ υψηλή απόδοση εφόσον έχει υψηλή περιεκτικότητα σε οκτάνια (άνω των 110). Είναι άοσμο και άχρωμο, εμπλουτίζεται με ειδικές ουσίες για να είναι ανιχνεύσιμο. Η σύστασή του είναι μίγμα υδρογονανθράκων προπάνιο (C3H8) και βουτάνιο (C4H10) και χρησιμοποιείται ήδη σε πολλές χώρες. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, περίπου 1.000.000 αυτοκίνητα καίνε υγραέριο ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί για τη Μ. Βρετανία και την Αυστραλία είναι 40.000 και 500.000 αντίστοιχα. Έχει υψηλότερη θερμοκρασία ανάφλεξης από τη βενζίνη , 450-510 Cο (έναντι 257 Cο) πράγμα που το καθιστά ασφαλέστερο της βενζίνης. Το υγραέριο δεν περιέχει μόλυβδο.